Zdravotnictví - ano nebo ne?

by - července 21, 2019

Zdravotnictví. Zde se vždycky uplatníš, říkali všichni. Když jsem si vybírala kam po základní škole, přihláška šla na zemědělku a zdrávku. Vzali mě na oboje a já si vybrala zdrávku. Zvlaštní je, že jsem ani do zdravotnictví nechtěla nikdy. A přesto tu jsem a stále zůstávám. Proč? Kdoví …

12 FREE Nurse’s Week Goodies, Giveaways and More!


Hned po škole jsem pracovala dva roky na Interním oddělení. Řeknu vám, pro holku, co skončila školu, to by celkem  záhul. Nervozitou mi polovina věcí vždy vypadala a navíc komunikace a parta v nemocnici nebyla nejlepší a byl to z části i důvod, proč jsem chtěla skončit. Po roce se to uklidnilo a bylo mi v práci lépe. Ovšem časté směny, minimum volna udělalo své. Nechtěla jsem být neustále ve stresu a vyčerpaná, tak jsem se rozhodla odejít a momentálně pracuji jako sestra v domově důchodců.

Člověk pak vidí krásně rozdíl mezi zařízeními. A asi i mezi tím, že každému vyhovuje něco jiného. Nemocnice mi nevyhovovala, vše bylo uspěchané, člověk s lidmi nemohl trávit tolik času. V domově je to úplně jiné. Mohu s nimi jít ven, na výlet, povídat si, dívat se na televizi. Člověk s lidmi získá určitý vztah a je poté jednodušší s nimi pracovat.

I když je to občas nesmírně těžká práce, tak bych zatím nejspíše neměnila. Je krásný vidět úsměv na lidech, kteří nemají sice problémy jako my, ale užívají si už každou chvilku života, co jim zbývá. Hodně lidí bere smrt jako přirozenou, některý se na ní těší, některý se děsí. Ale přesto si život užívají. Tyhle emoce vidět člověka přiměje se zamyslet, zda jeho problémy jsou tak strašný nebo je jen tak vidí. 

Velmi často se se smrtí setkávám. Člověk se nesmí na ty lidi upnout až tak, jinak ho to zničí. Musíme to vnímat jako přirozenou část života. Proto bych moc nedoporučovala hodně citlivým povahám pracovat u lidí, kde se smrt často objevuje.

V bodech jsem shrnula, kdo dle mého je vhodný/nevhodný k práci k lidem. Každý to může mít jinak, ale toto mám přímo z praxe. Každý to nakonec musí poznat dle sebe.

Co by člověk měl mít ...
  • Empatie
  • Cit pro pořádek
  • Dokázat se pochválit
  • Vcítění se do člověka
  • Určitou odtažitost a příliš si na lidi nezvyknout, aby to člověka nezničilo
  • Výdrž
  • Otevřenost
  • Chuť se učit
Co by člověk neměl mít ...
  • Časté změny nálad
  • Výbušnost
  •  Agresivitu
  • Strach z jehel, biologického odpadu, krve aj.
  • Starch

Jakou děláte práci či jaká je vaše vysněná a vaše zkušeností z ní?

You May Also Like

1 komentářů

  1. Pěkný článek, já ve zdravotnictví začínám. Nevím, osobně jsem toho názoru, že na směnu v nemocnici se ani nejde těšit, vše je takové stresující, neosobní. Možná jedině do nějakého toho domova důchodců, kde je všechno víc na pohodu. Ale kdo ví, možná na to mají ostatní jiný pohled :). To je fajn, že sis šla za tím, co tě baví. Ty předpoklady jsi podle mě vystihla pěkně, tak ať se ti v práci daří.

    OdpovědětVymazat